כתב אישום

דיני עבודה בישראל: כל מה שצריך לדעת

פיטורים שלא כדין

דיני עבודה הוא תחום העוסק בהסדרת חוקים ויחסי עבודה בצורה משפטית כמו: קביעת יחסי עובד- מעביד בהסדרה חוזית לפי הקנבע בין הצדדים, חובות וזכויות אשר מעניקה לעובד הגנות חוזיות.

בישראל, בדומה למדינות רבות בעולם, קיים מערך המחוקק חוקים על מנת להסדיר דיני עבודה – היחסים שבין עובד-מעביד וכין כללי העובדים והמעסיקים כלפי המדינה (אלו הם דיני מדינה). משרד של עורך דין דיני עבודה הם אלו שמטפלים בהפרות. חוקים אלו באים להגן על העובדים ולתת להם זכויות הגנה בשביל למנוע ניצול. במידה ואם ישנה הפרה בחוזה או בזכויות העובדים. אפשר כיום לחפש ברשת מול עורך דין דיני עבודה.

דיני עבודה בישראל

דיני העבודה בישראל הוא ענף משפטי המכיל את היתר משפט העבודה המגן. ולכן, החוקים של דיני העבודה קובעים את הזכויות הסוציאליות והתנאים המינימליים שלהם זכאי כל עבוד במסגרת עבודתו.
חקיקה זו מלאה בתחומים שונים מתחום עולם העבודה. בהתאם לכך המדינה הקימה בתי דין לעבודה. הם דנים בכל התביעות העתידות להגיע בתחום שיוטפלו ע"י עורך דין דיני עבודה. תביעות אלו מגוונות ויכולות להיות כמו: תנאי העסקה של העבודה, שכר עבודה, אפליה במקום העבודה ועוד.

במשך השנים המדינה חוקקה מספר חוקים בנושא דיני העבודה שהסדירו לא מעט קצוות פותחים, והם: הודעה על תנאי העסקת העובדה, תלוש שכר, תשלום לשכר מינימום, זכות לקבל ימי מחלה וחופשה ועוד.

חוקים בדיני עבודה

חוקים של דיני עבודה הם קבוצה של חוקים שנועדה להסדיר את היחסים בין עובדים למעסיקים ולהפך, להגן על זכויותיהם של עובדים תוך הבנה שיחסים אלו אינם שיוויונים. חוקים אלו מתחלקים לשני סוגים:

  • דיני מגן – חוקים המייצרים הגדרה ברורה ליחסי עובד-מעביד בלי קשר לחוזה שנתחם ביניהם. אלו חוקים כללים החלים על כלל העובדים-מעסיקים.
  • דינים עקיפים – אלו חוקים שנועדו להסדיר את הזכויות של העובדים על מנת לשפר את תנאי העסקתם ואפשר יכולת להלנת שכר. בקבוצת חוקי דיני עבודה אלו יש התייחסות לדינים כלליים וחלקם ספציפיים שנועדו להגן כמו:
  • עובדים זרים- הטלת מס על עובד זר זהו חוק שעל כל מעסיק להכיר בגובה של עשרים אחוז משכרו. במידה וזה עבור תחום החקלאות והסיעוד זה המס מתבטל. חיוב המעסיקים להלין את העובד הזר במגורים במינימום תנאי כמו שכתוב בחוק. בנוסף המעסיק צריך לדאוג לו לבריאות ופנסיה.
    • בני נוער –  במידה ומעסיק מחליט להעסיק בני נוער הוא צריך להכיר כי יש גיל מינימום להעסקה בישראל והוא 15. בני נוער בגיל 15 צריכים אישור מיוחד, ומעל גיל 16 בני נוער יכולים לעבוד בלי מגבלות. לבני נוער אלו לא יכולים לעבוד שעות נוספות ומוגבלים לשמונה שעות עבודה ביום. ישנן הגבלות בשעות העבודה בגלל שעות הלימודים. בנוסף, אין אפשרות להעסיק בני נוער מבלי שהם קיבלו אישור בריאות מרופא המשפחה שלהם.
    • חוק שוויון הזדמנות בעבודה – אחד החוקים החשובים במדינת ישראל משום שהוא אוסר על אפליה בין עובדים ומעומדים עקב מינם, נטייה מינית, גזע, דת, גיל ועוד.

על פי החוק זה בדיני העבודה, הוא מתקיים בקבלה לעבודה, בתנאים, בקידומים, הכשרות ופיטורים. בתוך החוק יש מקום להגשת תביעות דרך עורך דיני עבודה שכולל בתוכו קבלת של פיצוי בגין תביעה על סך 120,000 ש"ח.

תחת ה"כותרת" חוקים בדיני עבודה אפשר למצוא לא מעט חוקים שנחקקו במדינת ישראל. חוקי דיני עבודה אלו באים להגן על זכויות העובדים. במידה וישנה הרגשה שהמעסיק עבר על אחד החוקים, אפשר להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה ולברר מולו מה אפשר לעשות.

עורך דין לדיני עבודה במדינת ישראל

במדינת ישראל תחום דיני עבדוה כולל בתוכו מספר חוקים נרחב הקשורים לעולם העבודה. ישראל מחייבת את כל העובדים לשכול את שירותיו של עורך דין דיני עבודה. זהו לא רק חיוב ע"י המדינה, אלא עורכי דין הם הסמכות המאושרת היחידה לעסוק בדיני עבודה.

במידה ועובד מרגיש ויודע שנעשה לא עוול בנוגע לזכויותיו האוטוריה היחידה שאליה יכול לפנות להתייעצות העובד הוא למשרד לעורך דין לדיני עבודה. העובד יכול להיוועץ לגבי דיני עבודה כמו: פיטורים שלא כחוק, הלנת שכר, אי תשלום הוצאות, תאונות עבודה ועוד.
חשוב להיוועץ לגבי מקרים שחסרים בהם כמות גדולה של כסף, ולא כמות קטנה כי אז תהיה תשלום עצמי שהלקוח יצטרך לשלם לעומת סכומים יותר גדולים.

עורך דין לדיני עבודה ומה תפקידו

דיני עבודה היא מערכת של חובות וזכויות כלפי עובדים ומעסיקים בחקיקה של חוקים, הסכמים קיבוציים, הסכמיים אישיים וזה נשען על מערכת משפט.
הסכמות העוסקת בעולם המשפט של דיני העבודה הוא עורך דין לדיני עבודה.
לעורכי הדין יש את הידע המקצועי בשביל להבין אם אכן ישנה הפרה שמהווה הילה לתביעה. עורך דין דיני עבודה מקצועי יש את הידע להסביר איך להבין את המסמכים והוכחות הנדרשים בכדי להצדיק את טענותיהם בבית המשפט. חלק מהלווי הינו גם ייצוג של הלקוחות בבית המשפט.

איך לבחור עורך דין לדיני עבודה

כפי שכבר הובהר עולם דיני עבודה הינו עולם חוקתי שמצריך להיעזר בשירותיו של עורך דין דיני עבודה טוב ומנוסה.
בשביל לבחור עורך דין דיני עבודה יש לבדוק כמה פרמטרים שיקלו עליכם בבחירה:

  1. ניסיון – בחירה לפי ניסיון מעשי העומד לרשותו בתחום דיני עבודהובהתאם לתחום ההתמחות הרלוונטי לתביעה.
    בדקו את ההמלצות שהוא מקבל ואם הוא שייך למשרד או לא (שיוכל להציג השיגים בתחום דיני עבודה במקים זהים לתביעה שלכם).
  • איכות עבודה – כדי לבדוק את טיב עבודתו. האם הייתה כימיה טובה עם לקוחותיו מהעבר?
    האם הטיפול שלו בעבודותיו הוא מהיר, יעיל ומקצועי?
    במידה והוא חלק ממשרד לעורכי דין אפשר לבקש  המלצות של המשרד בכל מיני תביעות הקשורות בדיני עבודה.
  • ותק עבודה בתחום – ישנם עורכי דין צעירים שרק החלו את עבודתם בתחום, וישנם עורכי דין מנוסי עם לא מעט ניסיון. מה שמבדיל ביניהם הוא שלשירותים שלהם יהיה מחיר שונה והוא צריך להתאים לסכום שקבעתם להוציא.
  • המלצות מהסביבה הקרובה – בדרך כלל אנשים נוטים לבקש המלצות על שירותיהם של בעלי מקצוע מחברים או מהמשפחה הקרובה שלהם. הנטייה האוטומטית היא לקבל את ההמלצה ולהתחיל לעבוד עם אותו גורם מקצוע וכאן קבור החתול – כי זו טעות. זוהי טעות משום שקודם כל צריך לקבוע פגישת היכרות בשביל להבין האם ישנה כימיה, האם תרצו באמת להמשיך לעבוד איתו או שזה לא מתאים וכל אחד ילך לדרכו. חשוב לבדוק בפגישה את כל הפרמטרים שנכתבו כאן בשביל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.
שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו