כתב אישום

המעסיק לא שילם משכורת

מעסיק לא שילם משכורת

אי תשלום שכר העבודה הינה מכה כואבת ומפרה את אחת הזכויות הבסיסיות של עובדים בישראל.

לפי החוק מעסיק חייב לשלם לעובד לפחות שכר מינימום בתעריפים הקבועים בחוק. כמו כן, על המעסיק לשלם עד ל-10 בחודש העוקב את המשכורת לצד תלוש שכר.

הפרה של אחד מכללים אלה מהווה הפרת חוקים אזרחיים ופליליים. מעסיק שעבר על החוק חשוף לתביעה ותשלום פיצוי כספי. זוהי עבירה שעו"ד דיני עבודה יכול לדאוג.

מה עושים אם המעסיק לא שילם משכורת לעובד

במידה ומעסיק לא שילם לעובד, ולא משנה מהי הסיבה, עד ליום העשירי לחודש העוקב ולא הוציא לו תלוש שכר, הוא הפר את החוק. זה נחשב לעבירות כנגד זכויות העובדים.

הסמכות שיכולה לעזור לכם בהתגוננות ובהשבת הכסף האבוד שלכם הוא עורך דין דיני עבודה. עו"ד דיני עבודה אמור להכיר על בוריו את כל החומר המשפטי של דיני עבודה והמשפט הפלילי.
צריך לבחור עו"ד דיני עבודה בצורה שקולה, לאחר בחינת מספר אלמנטים כי יכול להיות שייווצר קשר של שנים במהלך המשפט (תהליכים משפטיים נמשכים בדרך כלל מספר שנים).

זכויות של עובד שלא שילמו לו משכורת בזמן

זכותו של כל עובד לתבוע את מעסיקו. תביעה זו נקראת הלנת שכר. מעסיק שעובר על החוק מחויב לשלם לעובד פיצוי של סכומי הלנת שכר בסכומים גדולים מאוד.

חשוב לציין, שבתי דין לעבודה ממעטים מאוד בפסקת פיצויי הלנת שכר. לכן, ברוב המקרים אין פיצוי משמעותי ואמיתי על השכר שלא שולם.
האוטוריטה היחידה שיכולה לפעול בכותלי ביתי המשפט היא עורך דין דיני עבודה.

הפיצוי שבדרך כלל ניתן לא מכסה את הזמן, טרחה ועלויות שכרוכות הליך משפטי. כמובן שיש לא כל המקרים לא מסתיימים ללא פסק דין, אך חשוב לשים לב לפרט זה לפי שכירת שירותיו של עורך דין דיני עבודה.
הפיצויים נקבעים בשיעור גבוה יחסית, במטרה להפוך את הלנת השכר לבלתי כדאיות למעסיק ולהרתיעו.

דרך תשלום השכר

בעידן המודרני אפשר למצוא מספר מגוון של דרכים לשלם את המשכורת החודשית בניגוד לעבר שהיו משתמשים בצ'קים ותלושי שכר.
להלן צורות התשלום הקיימות:

  • העברה בנקאית – יש אפשרות לבצע העברות בנקאיות מהאפליקציות של הבנקים ישירות לחשבונות אחרים.
  • צ'ק – בעבר היו משלמים את המשכורת עם צ'ק שניתן להפקיד ישירות בבנק בנוסף לתלוש השכר.
  • מזומן – בעבר היו משלמים פעם בשבוע כסף ומחתים אותם על כמות הכסף שהם קיבלו.

מתי נחשב הלנת שכר?

הזכות לתבוע מתיישנת עם לא מתבצעת הגשת תביעה לבית לעבודה תוך שנה מהיום שהשכר לא שולם, או תוך 60 ימים מהיום שבו קיבל העובד את השכר שהפיצוי קשור בו.

לבתי דין יש אפשרות להנמיך את גובה הפיצוי במקרים הבאים:

  • שכר העבודה לא שולם במועדו עקב טעות כנה.
  • שכר העבודה לא שולם בגלל שלמעסיק לא הייתה שליטה עליה.
  • שכר העבודה לא שולם במועדו עקב חילוקי דעות ממשיים בדבר עצם החוב.

מעסיק מחויב לשלם את שכרו של עובד חודשים עם תום החודש שעבורו משולם השכר.

לעובד בשכר שעתי, בשכר יומי או לפי תפוקה, יש לשלם בתום מחצית החודש שבו הועסק העובד, אלא אם כן חל עליו הסכם שנקבע במועד אחר או אם העובד קיבל מקדמות.

אם שכר העבודה לא שולם עד היום התשיעי שלאחר המועד לתשלום השכר, העובד זכאי לפיצויים בגין הלנת שכר. אופציה נוספת היא שניתן להגיש תלונה כנגד המעסיק ליחידת האכיפה של חוקי העבודה.

איחור במועד תשלום השכר, כאשר מדובר בשכר מינימום, מהווה עבירה פלילית.

 הלנת שכר למי פונים

אם ברצונכם להגיש תביעה למרות כל הסכנות הנשקפות בתביעה זו. יש להיוועץ ראשית עם עורך דין דיני עבודה, ולהבין ממנו מהסיכויים לקבל פסק דין לטובתכם במהלך כל התהליך.
בפנייה לעו"ד דיני עבודה אתם תוכלו לשאול אותו על מקרי עבר שהיו ומהיו תוצאותיה, תוכלו לשאול אורך התהליך ומה הוא טומן בחובו.

שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו