כתב אישום

השלכות של שירות צבאי

השלכות של שירות צבאי

שירות צבאי

שירות צבאי יכול להיות מאד חוויתי ומועיל אך עלולות להיות לו גם השלכות קשות בפן הבריאותי הן הפיזי והן הנפשי. כאשר מדובר במקרים חמורים של פציעה או של נזקים נפשיים, החיילים פונים בתום השירות אל עורך דין צבאי שיסייע להם בהתנהלות מול משרד הביטחון. המטרה היא שהצבא יכיר באירוע שהתרחש ולאור ההיבטים הרבים שלו, אדם זה יוכר כנכה צה"ל בשיעור אחוז מסוים אשר תואם את מצבו. ככל שאחוז הנכות הוא גבוה יותר, כך יקבל אדם זה זכויות והטבות רבות יותר כדי שהוא יוכל לחיות בכבוד, הן מבחינת הטיפול הרפואי והן מבחינה כלכלית.

אחד המצבים הקשים ביותר שבהם מטפל עורך דין בעל רזומה בפן הצבאי הוא פוסט טראומה אחוזי נכות משרד הביטחון. יש יוצאי צבא שהבעיה הזו מתפרצת אצלם באופן מידי ויש אחרים שהדבר מחלחל בגופם חודשים או שנים ורק לאחר מכן הדבר מקבל ביטוי בחיי היום יום שלהם. התסמינים לכך הם אישיים, יש כאלו שיהיו תמיד מיואשים, חסרי חיוניות, לא יצרו קשר עם הסובבים אותם כמו משפחה קרובה וחברים, יהיו בחרדה מתמדת, יתנהגו בצורה אגרסיבית, יהיו להם קשיי ריכוז והם יחוו שוב ושוב את הזוועות שעברו עליה בשדה הקרב, בפיגוע קשה או בסיטואציות קשות אחרות של שירות צבאי שמילאו.

התוצאות של שירות צבאי

במקרים חריגים מסוג זה, הם זקוקים בשלב ראשון לסיוע משפטי כדי לקבל את אחוזי הנכות המגיעים להם. לכן הם פונים באמצעות עורך דין שהוא מומחה לנישה זו לוועדות הרפואיות של משרד הביטחון כדי לקבל הכרה על מה שקרה בעת שירות צבאי. יש מקרים שבהם חברי הוועדה מקבלים את ההמלצות של הרופאים המומחים ולכן התובע מקבל את אחוזי הנכות המגיעים לו על פי מצבו, ויש מקרים שבהם האחוזים הנכונים אינם מקבלים אישור ולכן עורך הדין מגיש ערעור ובמידת הצורך גם תביעה. המטרה שלו היא לשמור על האינטרס של הלקוח וזאת עד קבלת מלוא ההטבות והזכויות בגין ההשלכות של שירות צבאי.

טיפול בנפגעי טראומה

משרד הביטחון מממן בדרך כלל טיפולים ייעודים לנפגעי טראומה באמצעות מומחה לנושא הקוגניטיבי ההתנהגותי בשיטת CBT שהיא שיטה אפקטיבית שעשויה לסייע מאד לחולי PTSD וגם באמצעות תרופות. באמצעות שילוב זה יש סיכויים גבוהים שהסובלים מכך יוכלו לחזור אט אט למחזור החיים הרגיל ולמצוא משרה שמתאימה להם.

אורח החיים החדש

ההשלכות של שירות צבאי כמו פוסט טראומה אינם עניין של מה בכך ואי אפשר להניח זאת בצד כיוון שתהיה לכך השפעה לאורך כל החיים של אדם זה. עם זאת אנשי המעטפת של משרד הביטחון באמצעות הגורמים הרלוונטיים יעשו כל שניתן כדי שאדם זה יסלול את דרכו ויקיים אורח חיים נורמטיבי שכולל לימודים, עבודה והקמת משפחה.

שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו