כתב אישום

כיצד עו"ד עבודה יכול לסייע למעסיקים?

כיצד עוד עבודה יכול לסייע למעסיקים

תפישה שגויה היא להניח כי העובדים הם הבלעדיים הזקוקים לשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני העבודה.

המציאות מלמדת כי מעסיקים ומעסיקות המעוניינים להבטיח את ביטחונם האישי באשר למרחב העבודה שיצרו, נסמכים על שירותיהם של עורכי דין לדיני עבודה הבודקים אם ישנן אי אלו פרצות החושפות אותם אל מול תביעות, כמו גם תקנון העבודה והאופן שבו סביבת העבודה כולה מתנהלת.

ליווי משפטי מעמיק ומתמשך על-ידי עורך דין, בכוחו לסייע רבות לכל עסק ובכל היקף, להעניק מענה שוטף, ועד למענה פרטני בהתאם לנסיבות הנדרשות, ולעתים גם באופן מידי.

צמצום החשיפה המשפטית

זהו אינטרס שצריך לעמוד לנגד עיניהם של כל מעסיק ומעסיקה. ייצוג בית העסק על-ידי עורך דין המתמחה בתחום, יכול לאפשר למעסיקים להיות מוגנים אל מול החוק ולהפחית באופן דרסטי את הסיכון בקבלת תביעה מצד עובדיהם.

צמצום החשיפה יכול להתבטא ביצירת הסכמי עבודה ברורים ומפורטים, וצמצום החשיפה יכול לבוא לידי ביטוי בהדרכות עבור המעסיקים וזאת לבל יעברו על החוק ויעשו דבר מה גם אם ללא יודעין.

מענה לסכסוכים קיימים עם עובדים

סביבת עבודה בטוחה ושוויונית כלפי העובדים היא ערך עליון עבור המחוקק ובית הדין לדיני העבודה.

לאור זאת, ייעוץ בדיני עבודה למעסיקים יכול לספק מענה מידי עבור סכסוך המתקיים עם עובד. האם הרצון של המעסיק לזמן את העובד לשימוע אכן עומד בפני האמור בחוק? ומה באשר לסכסוך עם עובדת בהיריון? או שזה עתה נמצאת בהליכי טיפולי פוריות? ומה באשר לעובד הקרוב בגילו לגיל פרישה?

היבטים שכאלו יכולים לחשוף את המעסיק אל מול תביעות הגוררות פיצויים גבוהים וללא כל צורך בהוכחת נזק.

בחינת הדבר על-ידי עורך דין, תוכל לקבוע מהם המהלכים שהמעסיק נדרש לבצע למען מיגונו המשפטי.

סביבת עבודה בטוחה

סביבת עבודה בטוחה יכולה לבוא לידי ביטוי במספר אופנים.

ראשית כל, אם ישנה התעמרות בעובד על-ידי איש צוות או מנהל, דבר אשר יכול להוביל לתביעה כנגד מקום העבודה כולו.

במקרים שכאלו הרי שמומלץ לברר את המקרה לעומקו ולנקוט בצעדים הנדרשים. גם בנקיטת צעדים עתידיים, הרי שמומלץ להיוועץ עם עורך דין בטרם קבלת ההחלטה.

לצד זאת, עורכי דין המייצגים את המעסיקים, בוחנים היבטים נוספים וחשובים לרבות יצירת סביבת עבודה בטוחה מפני הטרדות מיניות. ישנם אף משרדי עריכת דין המספקים שירותים להעברת סדנאות למניעת הטרדות מיניות ובמהלכן נחשפים העובדים אל התקנות, החוקים והקווים האדומים.

כמו-כן, מעסיקים רבים מתייעצים עם עורכי דינם לדיני העבודה על מנת שידעו כיצד להתמודד עם תלונה בגין הטרדה מינית, או עם הגעתה של שמועה לאוזניהם על כך שישנו עובד המטריד עובדים במקום העבודה.

בכל שאלה והתייעצות, פנו לעורך דין המספק ייעוץ משפטי למעסיקים, ושמעניק יחס אישי ושירות צמוד לכל אורך הדרך.

שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו