כתב אישום

למה כולם רוצים ורצים להשיג דרכון גרמני?

 בישראל ישנם מאות אלפי צאצאים ליהודי גרמניה אשר זכאים לקבל דרכון אירופי-גרמני נוסף על הדרכון הישראלי. עשרות אלפים כבר הצליחו לקבל אזרחות גרמנית, אך  רק חלק קטן מהם אכן עבר לגרמניה. האם קבלת הוצאת דרכון גרמני ירדה לחינם עבורם?

לא בדיוק. לדרכון הגרמני ישנם יתרונות משמעותיים גם למי שאינו שש לטעום את המילקי בברלין. למשרד עו"ד הגירה לישראל שלנו פונים לעתים קרובות זכאים לדרכון אשר מעוניינים בהשגת דרכון נוסף ללא שום רצון לעבור לגרמניה.

מי זכאי לדרכון גרמני?

זכאים לדרכון צאצאים של מי שעזבו את גרמניה בין השנים 1933 לשנים 1945 ואיבדו את אזרחותם עקב רדיפה. מאחר וכל יהודי גרמניה נרדפו על ידי הנאצים, צאצאיהם בישראל ובעולם נדרשים אך ורק להוכיח כי מוצאם מיהודי גרמני אשר שרד את השואה.

מדובר על השגת המסמכים המקוריים מגרמניה המוכיחים כי אותו אדם אכן גר בה כאזרח \ תושב \ נתין במקור מחד, והוכחת הקשר המשפחתי על בסיס מסמכים מגרמניה וישראל, עם תרגום נוטריוני לגרמנית.

למה להשיג דרכון גרמני אם אינכם עוברים לגרמניה?

דרכון גרמני הוא דרכון אירופי. דרכון גרמני יתרונות זהים ליתרונות של דרכון אירופי. גם אם אין לכם שום רצון לגור בקלן או לבקר בברלין, הדרכון האירופי פותח עבורכם את שערי אירופה וכל העולם.

עם דרכון אירופי, תוכלו לעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד (ושווייץ) ללא צורך באשרה מיוחדת. מדובר על גישה לתנאי שכר, הזכויות סוציאליות, ופנסיה בצרפת, אוסטריה, מדינות סקנדינביה, ומקומות רבים אחרים בעלי תנאי עבודה ורווחה, טובים בהרבה מישראל. 

נוסף על אפשרויות העבודה תוכלו גם ללמוד במוסדות לימודים אירופאים נחשבים, לעתים עם סבסוד השכלה או לימודי חינם עבור אזרחים ותושבים.

לבסוף, גם אם לעולם לא תבקרו באירופה, הדרכון מאפשר כניסה ללא קבלת אשרה מראש לכלל מדינות העולם, כולל מדינות אשר אינן מאפשרות את כניסתם של בעלי דרכונים ישראלים.

האם יש טעם להשיג את הדרכון אם ההטבות מעלה לא מדברות אלי?

גם אם אינכם מתכננים לצאת מגבולות ישראל עד סוף חייכם, לא יזיק שיהיה לכם דרכון נוסף בכיס – אם אתם לא תשתמשו בו, אולי יואיל לילדיכם. הדרכון הגרמני עובר בירושה לילדים קטינים, ואז לילדיהם. 

מי יודע האם לצאצאים שלכם תהיה הזדמנות להודות על לכם על כך שפתחתם בפניהם את האפשרות לטייל, לעבוד, ללמוד ולחיות באירופה ובעולם. בכל מקרה, הם לא יתלוננו על כך שפתחתם בפניהם הזדמנויות נוספות.

פנו עכשיו או שתחמיצו את ההזדמנות

אחת הסיבות בגללן החלון החדש להשגת דרכון גרמני או אוסטרי התפרסם עד כדי כך הוא שמדינות העולם הראשון לא נוטות לשנות את חוקיהן על מנת שהאפשרות להשיג את אזרחותן תהיה נדיבה יותר – בדיוק ההפך. רוב מדינות אירופה בימים אלו מקשיחות את תנאי הזכאות לאזרחות, מבטלות תוכניות השגת אזרחות באמצעות השקעה ועוד. 

רק לאחרונה יחסית בוטלה האפשרות לקבל דרכון ספרדי או פורטוגלי על בסיס מוצא ללא צורך לעבור לאירופה ולהוכיח זיקה מעשית למולדת החדשה. סביר מאוד להניח שבקרוב גם ממשלת גרמניה תתחיל לחשוב מחדש על חלוקת דרכונים לישראלים שלא רוצים בעיקרם לעבור לגרמניה, לחיות ולעבוד שם, לשלם מסים ועוד.

בימים אלו פונים אלינו מאות לקוחות אשר התמהמהו שנים בהגשת בקשה לדרכון פורטוגלי ועכשיו מצטערים מאוד שאין להם דרכון נוסף. אל תהיו בין האנשים שיצטערו כל החיים שיכלו לקבל אזרחות אירופית ולא היה להם זמן להתעסק בזה כל עוד הייתה האפשרות.

אין לכם זמן? תנו לנו לטפל בכל הסיפור

כל מה שאתם יודעים זה שסבתא רבה נולדה במינכן? שסבא חי בזמנו בברלין? אין לכם מסמכים, אתם לא דוברים גרמנית, אין לכם מושג איך להגיש את הבקשה?

עורך דין הגירה ממשרדנו יכול לוודא שאתם אכן זכאים, למצוא את כל המסמכים הרלוונטיים, להגיש את הבקשה, ולטפל בהכל מהייעוץ הראשוני ועד לקבלת הדרכון. צרו קשר כדי לקבוע פגישה עכשיו.

 

 
שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו