כתב אישום

עורך דין דיני עבודה בצפון

עורך דין דיני עבודה בצפון

בצפון ובכל אזור אחר בישראל – הרוב המוחלט של האזרחים עובדים במלאכה כזאת או אחרת. בעוד שלנו נראה עניין העבודה כדבר יומיומי ומובן מאליו, מבחינת החוק ישנם דברים מאוד ברורים שצריכים להתקיים בנושא. דיני העבודה, שבאים לידי ביטוי בחוקים, בתקנות ובפסיקות שונות, מסדירים מבחינה משפטית את כל מה שחשוב לדעת בהקשר לתחום העבודה. עו"ד דיני עבודה הוא איש המקצוע שמתמחה בהם.

 

עו"ד אובדן כושר עבודה בצפון

אובדן כושר עבודה הוא אחד מהמצבים המשמעותיים ביותר שעורך דין דיני עבודה מטפל בהם. אובדן כושר עבודה, כפי שאפשר להבין מהשם של מצב זה, הוא מצב בו עובד מסוים מאבד את היכולת שלו לעבוד. אובדן כושר העבודה עשוי להיגרם כתוצאה מפציעה פתאומית, תאונה קשה, מחלה שמתעוררת ואפילו מצב נפשי מורכב. עורך דין דיני עבודה בצפון שמתמחה באובדן כושר עבודה, יסייע ללקוח שלו לקבל פיצוי כספי מתאים מהביטוח, על מנת שהאחרון לא יספוג נזקים בלתי הפיכים מבחינה כלכלית. באמצעות הגשת תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח שמעוגן בפנסיה של העובדים בישראל, ניתן להשיג פיצוי זה.

 

זכויות רבות לעובדים

כאשר אנו מדברים על עורך שמתמחה בדיני עבודה, אנו מתכוונים לעורך דין שיש לו את הבקיאות, המיומנות והניסיון בכל מה שקשור לחוקים העבודה השונים, לתקנות מתחום העבודה של משרד העבודה ולפסיקות השונות בתחום שהצטברו במהלך השנים. בין היתר, דיני העבודה מעגנים מגוון של זכויות שונות ורבות לעובדים. המחוקק והרשויות השונות הפנימו שמלבד השכר שמקבל העובד, יש גם לדאוג להיבטים מסוימים מבחינת הזכויות שלו, שכן תעסוקה ופרנסה הם צורך כמעט קיומי עבור בני האדם בחיים המודרניים כיום.

 

מתי לפנות אל עורך דין?

ניתן לפנות אל עורך דין דיני עבודה במגוון של מקרים. ניתן לחלק את הפניות אל עורך דין זה לפניות שמבוצעות על ידי עובדים שהזכויות שלהם נפגעו, ולפניות שמבוצעות על ידי מעסיקים שזקוקים לייצוג בכל מה שקשור לדיני העבודה. עורך דין שמתמחה בדיני העבודה יכול להעניק ייעוץ רלוונטי וייצוג בבית המשפט, לטובת עובד וגם לטובת המעסיק. בנוסף, ישנם מקרים בהם עורך הדין יעזור לעובד או למעסיק אל מול גוף חיצוני, כמו חברת הביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה, או משרד העבודה במקרים מסוימים.

 

שימוע לפני פיטורין

אחת הזכויות המרכזיות ביותר של עובדים היא הזכות לשימוע לפני פיטורין. לפני שמפטרים עובד בישראל, יש לערוך לו שימוע בצורה מסודרת, כפי שנקבע בדיני העבודה. העובד צריך לקבל זימון לשימוע מספיק זמן לפני קיום השימוע, על מנת שהוא יוכל להתכונן אליו כראוי. בנוסף, יש לאפשר לעובד להציג את טענותיו בשימוע, ולהתייחס אליהן ברצינות. עובד שפוטר ללא הליך שימוע תקין, עשוי להיות זכאי לפיצויים משמעותיים.

 

פגיעה בזכויות העובד

שימו לב שלעובדים יש עוד זכויות רבות ונוספות. עובדים זכאים לתשלום נסיעות על ידי המעסיק שלהם, להפסקה ומנוחה בשעות מסוימות ובעבודות שונות, להפרשה אל קרן הפנסיה, לימי מחלה, לימי חופש ולדמי הבראה במידת הצורך.

 

ייצוג מעסיקים

למרות שהעובד הוא זה שנהנה בדרך כלל מהזכויות השונות, עורך דין שמתמחה בדיני העבודה מייצג גם מעסיקים. במידה ועובד גרם נזק כלכלי למעסיק, או במידה ולמעסיק יש בעיה עם רשויות מסוימות, עורך הדין יהיה זה שייצג אותו.

 

חובות כלפי המעסיק

לעובד יש חובות מסוימות כלפי המעסיק. אי מילוי של החובות הללו עשוי להוות עילה לפיטורים של העובד. במידה ועובד מסוים לא מגיע למשמרות בזמן ללא הצדקה, נעדר בלי אישור ממקום העבודה או מסב נזק כספי בכוונת זדון, עורך דין שמתמחה בדיני עבודה יוכל לייצג את המעסיק שלו.

שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו