כתב אישום

עריכת חוזים אישיים לעובדים

פיצויים והטבות לעובדים

חוזים אישיים חיוניים לקשר אישי או מקצועי. הם משמשים כמערכת של כללים וקווים מנחים המסייעים לבסס את הקווים המנחים של מערכת היחסים בין אנשים.

לפני עריכת חוזים אישיים, חשוב לדעת מה מדיניות החברה שלכם אומרת עליהם. מדיניות החברה משתנה לפי ענף, אך בדרך כלל כוללת את משך הזמן שעובד יכול להיות כפוף לחוזה ואילו זכויות סיום יש לאדם אם הוא אינו מעוניין לעבוד יותר עם המעסיק שלו.

חלק מהמעסיקים רוצים שהעובדים שלהם יחתמו על חוזה אישי לפני תחילת עבודתם החדשה, שבו הם מסכימים לכללים ולתקנות מסוימים כמו שעות עבודה, פיצויים, הטבות וכו'.

בעבר, מעסיקים נאלצו לעבור הרבה ניירת בעת העסקת עובדים חדשים. היום התהליך הרבה יותר פשוט ומהיר. באמצעות תבניות מקוונות ומסמכים משפטיים אחרים, חברות יכולות לגייס עובדים מוכשרים מהר יותר מאי פעם.

חוזים אישיים הם הסכמים משפטיים מחייבים בין שני אנשים. אלו הם בדרך כלל חלק מחוזה עבודה, שיכול לכלול את היבטי התגמול וההטבות, סקירת ביצועים, חבילת פיצויים והסכם העבודה.

יתרונות ובחסרונות של חוזים אישיים מנקודת מבט של עובד ומעביד

יתרונות

– ההסכם הינו מקצועי וחוקי.

– זה עוזר לשני הצדדים להבין את הזכויות והאחריות שלהם.

– זה מונע אי הבנות כאשר החוזה לא נחתם באופן אישי

– ניתן לתקן אותו בקלות.

חסרונות:

– החוזה לוקח זמן לביצוע, לפעמים עד שבוע לפני שהוא נכנס לתוקף.

– במקרים נדירים, יש אי הבנות לגבי מה שציין החוזה המקורי.

חוזים אישיים מציעים הגנות למעסיקים ולעובדים על ידי פריסת הסכמים משפטיים ביניהם. ניתן לנסח אותם באופן שלא יתנגשו עם מדיניות החברה.

אין שלבים קלים לעריכת חוזים אישיים, אבל יש דברים מסוימים שמעסיק צריך לקחת בחשבון לפני ניסוח אחד.

מעסיק צריך להגן על עצמו מבחינה חוקית על ידי קבלת עותק מהחוזה האישי של העובד שלו.

חוזים אישיים ניתנים לעובדים. זה יכול להיות חוזה שירות, עבודה, הקצאת פרויקט או כל מיזם אחר.

חוזה אישי הוא הסכם בין שני צדדים הניתן לאכיפה משפטית ומחייב הדדית. הוא עשוי להכיל תנאים לגבי מי ימנה את הבורר במקרה של מחלוקת; אילו הליכים יפעלו בהליכי הבוררות; אילו ראיות יישקלו בהליך; ואילו סנקציות (אם קיימות) עשויות להיות מוטלות על צד זה או אחר.

חיוני שלעובדים תהיה הבנה ברורה של ההסכם שהם חותמים עם המעסיק שלהם כדי להגן בצורה הטובה ביותר על זכויות אלה. להלן כמה מרכיבים נפוצים שיש לכלול בכל חוזה.

תנאי ההסכם:

1) משך הזמן שהמשרה תימשך

2) פיצויים, מבנה פיצויים והטבות

3) סעיפי סיום, מדיניות ונהלים

חוזים אישיים הם תופעה קבועה במקום העבודה, אך עובדים רבים אינם מודעים לאילו זכויות והגנות יש להם בעת החתימה עליהם. את ניסוח החוזה מומלץ לעשות עם עורך דין לדיני עבודה, מעסיקים יחד עם עורך דין מומחה יכולים לנסח חוזים מותאמים אישית הכוללים שכר, שעות, הטבות והטבות אחרות לעובדים.

אחת הדרכים לפנות לעובדים עם חוזים אישיים היא לכלול סעיפים שיעודדו אותם להישאר בחברה לתקופה ארוכה יותר. לדוגמה, אם יציע לעובד יותר כסף על ידי המתחרה שלו, אז הוא יכול לציין בחוזה שלו כמה יותר ישולם לו אם הוא יישאר נאמן למעסיק הנוכחי שלו.

חוזים מותאמים אישית גם מספקים למעסיקים מידע על כמה זמן עובד עובד בחברה וכן אילו תנאים התקיימו על מנת שיוכלו לקבל עבודה במשרה מלאה.

מטרת החוזים האישיים היא לעזור לאנשים להגן על האינטרסים שלהם ולהתמודד עם מצבים שעלולים להיווצר בחוזה נתון.

חוזה אישי יכול לספק את הנוכחות המשפטית של הסכמים כאלה ולהפוך אותם למחייבים מבחינה משפטית. לדוגמה, אם עובד פוטר במהלך תקופת החוזה, ישנן הוראות לסיום.

חוזים מציעים גם הגנה מפני פיטורים בלתי מוצדקים מפתיעים או סעיפי העלאת שכר גבוה יותר במקרה של קידום עתידי.

שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו