כתב אישום

תביעת רשלנות בלידה

כיצד נדע אם יש עילה לתביעת רשלנות בלידה? לרוב לאם אין את הידע המתאים, או היכולת לשים לב לפרטים, על מנת לעמוד על פעילותו התקינה של הצוות הרפואי בחדר הלידה. לכן כדאי לתת את הדעת לאחד או יותר מסימני האזהרה הבאים, העלולים להצביע על כך שתהליך הלידה אינו תקין, כאשר תגובה איטית במקרה הטוב, או התעלמות במקרה הרע, של הצוות הרפואי יכולות בהחלט להוביל לתביעת רשלנות בלידה.

למשל, אם הצוות הרפואי מתעלם מסימני מצוקה של העובר, או מתלונותיה של היולדת לגבי היעלמות תנועות העובר או הפחתתן; התעלמות הצוות הרפואי מהתראות המוניטור; המתנה ארוכה לרופא מומחה בעקבות אירוע חריג במהלך הלידה או כשהלידה אינה מתקדמת; עיכוב בניתוח קיסרי דחוף כתוצאה מסיבוכים; אי התאמת הצוות הרפואי ללידה בסיכון או למצבה הבריאותי של האם, ועוד. במידה ונגרם נזק בלתי הפיך ליילוד, תמרורי האזהרה הנ"ל בהחלט יכולים להוות סיבה להגשת תביעת רשלנות בלידה.

רשלנות רפואית במהלך הלידה

רשלנות רפואית במהלך הלידה היא אחד הדברים המקוממים ביותר, בעיקר כאשר שלבי ההיריון השונים עברו כהלכה ולא נמצאו סיבוכים או בעיות רפואיות בבדיקות והסריקות השונות במהלכו. הלידה עצמה היא השלב הקריטי ביותר לבריאותו ורווחתו של היילוד, ולכן הימצאותו של צוות מקצועי מיומן ומנוסה וציוד מתאים בחדר הלידה הוא המפתח ללידה מוצלחת.

המודעות לרשלנות רפואית במהלך הלידה אמנם הולכת וגוברת בממסד הרפואי, אך מומלץ גם להורים לתת את הדעת על הנעשה בחדר הלידה, כולל בחירת חדר הלידה בהתאם למצבה הבריאותי של האם, נוכחות אנשי מקצוע מתאימים, וכן התייחסות מקצועית ונאותה בעיקר אם מדובר בהיריון בסיכון, ניתוח קיסרי או לידת פג.

כמו כן, למרות שהם אינם נושאים באחריות משפטית, מומלץ בחום להורים להתעניין, לשאול, לקרוא מאמרים רפואיים עדכניים ולוודא ככל האפשר מול גורמי המקצוע שנעשה הכל כולל הכל על מנת למנוע את התופעות הבלתי הפיכות העלולות להיווצר כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך הלידה.

נזקי פגות קשים

לידת פג מתייחסת לתינוק שנולד לפני השבוע ה-37 להיריון. למרות שברוב המקרים היילוד לא יסבול מנזקי פגות קשים, מעצם טבעם פגים רגישים יותר לסיבוכים הנגרמים כתוצאה ממערכות האיברים הלא מפותחות שלהם – כמו הריאות, המוח, הלב ומערכת העיכול – ולאתגרים העומדים בפניהם מחוץ לרחם.

לכן, טיפול רשלני במהלך הלידה או לחילופין בפגיה עלול לייצר אצל התינוק נכויות פיזיות ובעיות בריאותיות ונפשיות לכל החיים. נזקי פגות קשים כוללים למשל תסמונת מצוקה נשימתית חמורה, בעיות לב וסיבוכים במערכת העיכול, ואף דימום מוחי שעלול להוביל לליקויים קוגניטיביים ועיכוב התפתחותי. בנוסף, המערכת החיסונית הלא בשלה של הפגים הופכת אותם לפגיעים יותר לזיהומים מסכני חיים.

מכיוון שמוחו של הפג עדיין מתפתח, כל הפרעה בתהליך זה עלולה לגרום לסיבוכים נוירולוגיים חמורים, לרבות שיתוק מוחין, עיכובים בהתפתחות ולקויות למידה. ההשפעה המצטברת של נזקי פגות קשים עלולה לגרום לנכויות ואתגרים קוגניטיביים והתפתחותיים שעשויים לדרוש טיפול ותמיכה רפואיים מתמשכים.

שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו