כתב אישום

תלושי שכר לעובדים

תלושי שכר לעובדים

תלושי שכר

רוב הציבור אשר בוחר לעבוד כשכיר במקצוע שלו, מבצע את התפקיד שלו באופן רוחבי ומלא. רבים מהם מגדילים ראש ומציעים לא אחת למנהלי החברה הצעות ייעול בתחומים שונים כמו תפעול, לוגיסטיקה, מכירות, כספים ועוד. זה קורה לאור האכפתיות שלהם לכל מה שקורה בעסק כיוון שהמטרה של כולם היא שיהיה זה עסק משגשג ורווחי. לאור ההתנהלת הזו השכירים חשים שהם אמורים לקבל תמורה מלאה עבור עבודתם. הביטוי האולטימטיבי לכך הוא באמצעות תלושי שכר לעובדים שמשקפים את ההערכה של ההנהלה לעבודה השוטפת שלהם.

באופן טבעי יש מקומות שאכן יש בהם הערכה רבה לעובדים ולכן הם מקבלים משכורות גבוהים, תנאים נלווים כמו הפרשה לפנסיה ולקופת גמל על פי החוק, בונוסים, תנאי רווחה שונים ועוד. ויש גם מקומות שבהם אין הערכה מלאה לעובדים והמעבידים אינם משלמים שכר ראוי הן מבחינת גובה השכר, מיצוי הזכויות כמו תשלום עבור שעות נוספות, ימי הבראה, ואת ההפרשות לפנסיה. במקרים החריגים האלו לעובד אין ברירה אלא לפנות לגורם מקצועי בנישה זו שיבצע עבורו בדיקת תלושי שכר באופן מעמיק כדי לעלות על הכשלים ולטפל בכך.

בדיקה מקיפה של תלושי שכר

עורך דין מומחה בתחום דיני עבודה מבצע בדיקה של תלושי שכר ושל טופסי 106 של כל עובד לאורך שנות העבודה שלו. יש מקרים שבהם הכשלים הם רק בחודשים האחרונים ומקרים אחרים שבהם הכשלים נמשכים כבר שנים רבות ולמעשה בכל חודש העובד מקבל סכום נמוך יותר מהסכום המגיע לו.

אין שום סיבה שהעובד יינזק בגלל חוסר תשומת לב או פעילות מגמתית שלילית של המעסיק. מעבר לכך מדובר בחוסר הגינות להקטין את שכרו של העובד על ידי הכנת תלושי שכר שגויים, תוך ניצול תמימותם של עובדים מסוימים.

הפרשות סוציאליות לעובדים

אחת הנקודות החשובות שנבדקות במהלך זה הוא כל מה שקשור להפרשות סוציאליות. על פי החוק העובד מפריש כל חודש אחוז מסוים מהכנסתו למטרה זו והמעביד מפריש לכך אחוז גבוה יותר. בכל חודש על המעסיק להעביר את שני הסכומים האלו לחברת ההשקעות או לחברת הביטוח, כדי ליצור רצף של תשלומים לאורך השנים.

יש מקרים שבהם המעביד מקזז מהעובד את הסכומים הנדרשים אך לא מעביר אותם ואת הסכומים הנוספים לגורם הרלוונטי והמקרים האלו הם חמורים ביותר.

פנייה למעביד לגבי קבלת הפרשי השכר

לאחר בדיקת תלושי שכר, עורך הדין לדיני עבודה פונה במכתב רשמי למעביד ומפרט בפניו את כל הכשלים בתשלומים שבוצעו לעובד הספציפי על פי הסעיפים השונים. הוא מפרט את יתרת הכספים המגיעים לעובד ואת הסכומים שיש להעביר באופן מידי לחברת ההשקעות ולחברת הביטוח כדי לשמור על זכויות העובד.

אם המעביד מבצע את כל התשלומים הנדרשים הנושא נסגר, אך אם הוא מסרב לכך עקב סיבות שונות העובד פונה לבית הדין לעבודה כדי שהנושא יוכרע בבית המשפט או בהליך של גישור.

שיתוף

מאמרים נוספים

האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

אם קיבלתם דוח עם נקודות וחשבתם על איך הכי כדאי לבטל אותן אם בכלל, ריכזנו עבורכם את כל האפשרויות שיש. חשוב לדעת שכדאי ורצוי להימנע

פרסמו אצלינו